Servicehantering

Service riktar sig till företag med olika typer av serviceverksamhet. Service kombinerar den operativa delen med kundöversikter, serviceorder, aktivitetshantering, servicelistor, historik mm. samt den ekonomiska delen med möjlighet att koppla aktiviteter till avtalsfakturering för serviceavtal.

Kraftfull hantering av förbokade serviceåtagande med sorterade servicelistor per gata, nummer, zon och postnummer.

Serviceanläggning

Serviceanläggning bygger på ett register som hanterar olika typer av anläggningar. Det kan vara en larmanläggning, kylanläggning, elcentral, panna, hiss, fastighet mm. I registret kan man blanda olika typer av anläggningar på samma kund. Varje anläggning har dels en komponentlista, dels en åtgärdslogg för att dokumentera serviceåtagande mm.

Ett vanligt problem är att kunna planera när vilka anläggningar ska ha service och i vilken ordning. Här hanteras det på mycket enkelt sätt. På varje kund/anläggning skapas en aktivitet för översynsservice och när det ska göras. Därefter kan man ta ut servicerapporter på vilka anläggningar som ska ha service, vid en tidpunkt, inom ett speciellt område sorterat på gata och nummer. Vid godkännande av dessa, skapar systemet automatiskt serviceorder och samtidigt flyttar fram aktiviteten efter det intervall som aktiviteten är inställd på.

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Acceptera