- Ju mer man lär sig av systemet desto bättre blir det
Miljönären har varit kunder till Hantverksdata sedan en lång tid tillbaka, och har använt sig av affärssystemet Entré sedan dess. År 2011 påbörjades ett stort projekt på företaget, där målet var att bli så pappersfri som möjligt, och det med hjälp av affärssystemet Entré och Entré Portal. Ett projekt som, enligt Kirsi Antfolk som jobbar med företagets ekonomi, har varit väldigt positivt.
- Vi har så mycket mindre papper idag än när vi började. Allt går via Entré, det är vår bas när det kommer till det administrativa, som ekonomi och lön. Vi kan spara mycket mer elektroniskt som vi inte kunde göra innan.
Kirsi uppger att cirka 75–80% av alla fakturor, både skickade och mottagna, går elektroniskt via Entré.
- Systemet är väldigt bra, och passar vår verksamhet. Att kunna integrera lönen är ett stort plus. Ju mer man lär sig av det här systemet, desto bättre blir det.
Idag har Miljönären, som är en koncern som finns i Dalarna, Närke, Värmland och i Gävleborg, ungefär 200–250 medarbetare beroende på säsong. Kirsi berättar att alla inom koncernen använder sig, på något sätt, av Entré.
- Alla arbetsledare, och vi på kontoret sitter med Entré. De som är ute på fältet använder sig av Entré Portal. Det har fungerat väldigt enkelt. Till och med våra lite äldre, som kanske är lite tveksamma till ny teknik, är omvända. De tycker att det är riktigt smidigt.
En stor anledning till att Miljönären har stannat kvar hos Hantverksdata så länge, är fokuset på kunden.
- Just kundfokuset är väldigt bra! Hantverksdata vet vad kunden vill ha. Sen är även supporten toppen, positiv utveckling där. Snabba och bra svar. Jag har även varit på de lokala mötena som säljarna anordnar, och de är helt lysande. De kan jag verkligen rekommendera!