IT/Support/Konsult

Vi levererar inte bara system

Support

Vår support hjälper dig om du fastnat. Erfarenheten hos supporten täcker in allt från lön och redovisning till projektstyrning, mobila ordersystem och butikssystem. Vår supportpersonal har bland annat djupa kunskaper i branschernas kollektivavtal.

Kontakta supporten via e-post support@hantverksdata.se eller telefon 08-473 70 10.

 

Supportklienten och Mina sidor

Innan du kontaktar supporten via telefon eller mejl är det bra om du ha sökt efter svaret på din fråga via supportklienten. Du når supportklienten via tangenten F11 när du står i programmet. Där hittar du FAQ och handböcker för den rutin du stod i. I supportklienten kan du även skicka in en fråga direkt till supporten och bifoga skärmdumpar.

På vår hemsida kan du logga in till Mina sidor. Där kan du bl a se dina pågående ärenden hos supporten och administrera dina Portalanvändare. Saknar du inloggningsuppgifter? Kontakta vår receptionist på 08-473 70 00 så hjälper hon dig.

 

Konsult

I vår konsultorganisation har majoriteten en bakgrund som ekonomer, IT-tekniker eller konsulter inom liknande system. Alla har erfarenheter av ekonomiska och administrativa system och är väl förtrogna med våra system. De fungerar som projektledare då ett nytt system levereras till kunden men kan även hjälpa till med andra uppdrag.

Övriga tjänster som våra konsulter kan erbjuda:

  • Företagsanpassade utbildningar
  • Förbättringsprocesser - Genomgång och analys av befintliga processer
  • Programutveckling, skapa rapporter mm
  • Hjälp med prisinläsning, programuppdateringar mm
  • Löneoutsourcing (se separat rubrik i menyn)
  • IT-hjälp (se separat rubrik i menyn)

Kontakta vår säljavdelning på forsaljning@hantverksdata.se om du vill boka konsulthjälp.

 

Behöver ni hjälp med tekniken?

De flesta företag lägger ner mycket tid och pengar på att ha en bra administration. Att ha koll på siffrorna i verksamheten är A och O – Likviditet, projektuppföljning, arbetsplanering, fakturering, löneutbetalningar osv. Men vad händer om olyckan är framme? 

För en av våra kunder, Rylanders El i Skärhamn på Tjörn, kunde det ha gått riktigt tokigt. En natt i januari 2013 fattade butiken eld. Hela butiken och det intilliggande kontoret blev totalförstört och rökskadat. Butiken fick naturligtvis hålla stängt en tid men övrig verksamhet med installationer och servicearbeten var igång på en dag. Allt tack vara den externa backupen som de investerat i året innan. 

Nu behöver det inte vara så drastiskt som en brand som gör att verksamheten kan ställas på ända. Det kan räcka med en serverkrasch. Hur gammal maskinpark har ni? Tar ni backup så att ni kan få tillbaka era siffror? Var och hur förvarar ni backupen? Hur lång tid skulle det ta för er att komma tillbaka i verksamheten efter en serverkrasch eller, ännu värre, en brand? Jobbiga frågor som kan ge magknip. 

Vårt tips är att ni ska se över era säkerhetsrutiner gällande ert affärssystem.

  • Ta backup dagligen
  • Ha helst en extern backuptjänst
  • Förvara annars backupen på brandsäker plats


Vi erbjuder olika IT-tjänster

Vår IT-avdelning hjälper gärna till med olika tekniska tjänster du kan behöva så som backuper, fillagring, antivirus, olika typer av nätverkslösningar med VPN, brandväggar.Vi kan erbjuda en generell IT-Support och genomföra felsökningar i din befintliga IT-miljö.

För drift av t ex Entré kan vi erbjuda lokala lösningar med servers datorer och övriga tillbehör. Även för utlagd drift i molnet eller i en driftcentral kan vi erbjuda bra och kostnadseffektiva lösningar.

Kontakta våra säljare på forsaljning@hantverksdata.se för mer info.

Hantverksdata.se använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Acceptera